Samsung Electronics hari ini mengumumkan Samsung Galaxy Tab 3 kids, tablet dibina khusus untuk kanak-kanak dengan alat-alat pendidikan dan ciri-ciri keselamatan yang ibu bapa mahu.

"Ia bukan satu rahsia bahawa anak-anak yang menggunakan teknologi lebih banyak berbanding sebelum ini," kata JK Shin, Ketua Pegawai Eksekutif dan Ketua IT & Komunikasi Mudah Alih di Samsung Electronics. "Kami melihat peluang untuk mencipta alat untuk kanak-kanak yang menyediakan mereka dengan intuitif, menyeronokkan dan mesra kanak-kanak serta  kandungan yang kaya dengan interaktif dan pendidikan yang ibu bapa akan suka."

Samsung Galaxy Tab 3 Kids datang dipasang dengan aplikasi kanak-kanak dan Kid's Store merupakan jenama yang bertujuan untuk meneraju untuk mereleasisasikan pendidikan teknologi untuk kanak-kanak. Kandungan terlebih dahulu termasuk pendidikan, permainan, hiburan dan aplikasi e-book. Tablet ini juga menawarkan ibu bapa keupayaan untuk memilih aplikasi yang mereka mahu.

Dibangunkan dengan kepentingan anak-anak 'terbaik di barisan hadapan, Samsung Galaxy Tab 3 Kids juga merangkumi ciri-ciri Pengurusan Masa yang membolehkan ibu bapa untuk menetapkan tempoh masa yang tertentu untuk digunakan. Apabila masa penggunaan yang ditetapkan adalah sehingga, kata laluan kunci skrin dilindungi muncul, yang memerlukan ibu bapa atau orang dewasa untuk memasukkan kata laluan untuk membuka kunci peranti. Alat ini akan membantu ibu bapa memastikan masa yang anak-anak mereka menghabiskan pada peranti pintar adalah seimbang.

Dengan pemproses dual 1.2GHz, 1GB RAM, 3 megapiksel kamera belakang dan 1.3 megapiksel kamera hadapan, Samsung Galaxy Tab 3 Kanak-kanak mempunyai kuasa dan prestasi anda inginkan dari Samsung Galaxy tablet, yang direka untuk menyediakan kanak-kanak dengan yang menarik dan berupaya memberikan pengalaman interaktif.

Cover yang mempunyai cengkaman mesra kanak-kanak dan pilihan pendirian berganda juga akan disediakan untuk Samsung Galaxy Tab 3 kanak-kanak. Cover ini juga dilengkapi dengan mudah untuk cengkaman C Pen, menyediakan keupayaan lukisan menyeronokkan tanpa sebarang kemungkinan untuk meninggalkan tanda pada objek lain.

Samsung Galaxy Tab 3 Kids boleh didapati di Korea pada awal bulan September dan seterusnya boleh didapati di seluruh China, Eropah, Amerika Syarikat, Afrika, Amerika Selatan dan Asia Tenggara. Dengan adanya aplikasi melalui Kids, Samsung Apps akan berbeza-beza mengikut pasaran. Ketersediaan UK akan diumumkan dalam masa terdekat.

Leave a Reply